czwartek, 22 maja 2014

Sałatka z cukinią i fasolką

Najważniejszy w te sałatce jest sos. Sos można tez dodawać do wszelkich zgrilowanych warzyw (szczególnie, cukinii, oberżyny ), polecam zatem na wegetariańskie grillowanie. Nadaje sie także jako sos dipowy. Sałatka jest prosta, wymaga jednak cierpliwości przy grillowaniu plasterków cukinii. Ja robiłam to na patelni ze żeberkami i chyba na 4 razy.

Składniki:

- 2 łyżki oliwy
- 3 średnie cukinie, w plasterkach, ok3mm
- sok z polówki cytryny
- 1 ostra papryczka, drobno pokrojona - ja nie dałam
- ok 125 fasolki szparagowej lub tej drobniejszej haricots verts
- 4 garście liści jakiejś salaty
- 15 suszonych pomidorów
- garść pokrojonej mięty - opcjonalnie

SOS:

- 1/2 ząbka czosnku, utartego z solą
- 2 lyzki pasty sezamowej tahini
- sok z polówki cytryny
- sok z polówki pomarańczy
- 1/2 łyżeczki miodu
- 2 łyżki oliwy
- świeżo mielony pierz i sól

Najpierw wykonać sos.  Wszystkie składniki wymieszać z miseczce, dodając dopiero na końcu oliwę. gdyby był za gesty można dodać łyżkę wody.
Plasterki cukinii zgrillowac z dwóch stron na patelni lub grillu. Przełożyć do salaterki. Po usmażeniu wszystkich plasterków cukinie zalać sokiem z cytryny, dodać chilli, posolić, popieprzyć.
Fasolkę oczyścić i ugotować tak żeby nie była z za miękka.W przepisie podane jest żeby tylko blanszować 1 minute ale sorry, była jeszcze surowa ;) odcedzić, przelać zimna woda i trochę osuszyć. Połączyć fasolkę z cukinia, dodać pomidory i liście salaty. Oryginalnie NA liściach salaty, ale ja to wszystko przemieszałam.
Polać sałatkę sosem.I posypać miętą.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz